>
    Arrow
    Arrow
    Slider

     Mācību sasniegumu vērtēšana

     

    Svērto vērtējumu atspoguļošana e-klases žurnālā

    Mācību sasniegumu vērtēšana

     

    Gada un galīgo vērtējumu izlikšana

    I. Gada vērtējums (4.-12. klases).

       1. Pirms izliekat gada vērtējumus pārliecinājāties, ka visu obligāto pārbaudes darbu kopsvars ir 100% (sk. Screenshot 1).

       2. Tad pārliecinājāties, vai skolēniem ir nokārtoti visi pārbaudes darbi (sk. Screenshot 2).

     

     

     3. Gada vērtējumu likt, ievērojot noapaļošanas principu: ar uzviju noapaļojam, ja vidējais svērtais vērtējums (sk. Screenshot 2 (2 – zīme ar svariem)) ir 0.7.

                     Piemērs: 6,7  - gada vērtējums ir 7

                                   6,69 – gada vērtējums ir 6

    II. Galīgais vērtējums mācību priekšmetā (10.-12. klases)

       1. Lai izliktu galīgo vērtējumu mācību priekšmetā, jāņem vērā visu mācību gadu vērtējumi. Lai to izdarītu, ir jāpievieno žurnāls no cita mācību gada (sk. Screenshot 3 un 4).

       2. Kad visu žurnālu gada vērtējumi ir redzami, var likt galīgo vērtējumu, piemērojot vidējā aritmētiskā principu. Ja vidējais vērtējums ir 0.4, noapaļojam uz leju, 0.6 – uz augšu, 0.5 – skolotājs pamatoti var noapaļot gan uz leju, gan uz augšu.

    Piemērs: gada vērtējumi ir 6 (10. kl.) 8 (11.kl.) 9 (12.kl.) – galīgais vērtējums ir 8

                  gada vērtējumi ir 6 (10.kl.) 5 (11.kl.) – var izlikt gan 5, gan 6

    III.  Kombinēta pārbaudes darba vērtējums (4.-12. klasēs)

    • Vērtējums ir pielīdzināms gada vērtējumam 100% (sk Screenshot 5).
    • Ja tas ir zemāks par gada vērtējumu, tad izliekam gada vērtējumu.

    Piemērs 1: vidējais svērtais vērtējums gadā ir 5,67. Prognozētais gada vērtējums šajā gadījumā ir 5.

    Skolēns kārtoja kombinēto pārbaudes darbu, bet nokārtoja to uz 4. Gadā izliekam 5, jo prognozētais gada vērtējums ir augstāks.

    Piemērs 2: vidējais svērtais vērtējums gadā ir 5,67. Prognozētais gada vērtējums šajā gadījumā ir 5.

    Skolēns kārtoja kombinēto pārbaudes darbu un nokārtoja to uz 7. Gadā izliekam 7, jo šīs vērtējums ir austāks nekā  prognozētais gada vērtējums.

     

    Efektīva mācību stunda

     

    Mācību stundas plānošana

    Lai sāktu stundas plānošanu, ir jāiepazīstas ar konkrēta mācību priekšmeta mācību programmu un sasniedzamiem rezultātiem skolēniem, kas atrodamie tiešsaistē www.skola2030.lv sadaļā “Skolotājiem” un attiecīgajā mācību jomā:

     

    https://skola2030.lv/lv/jaunumi/blogs/devini-macibu-notikumi-efektivai-stundai

      

    Deviņi mācību notikumi efektīvai stundai (pēc R. Gaņjē)

    Roberts Gaņjē piedāvā deviņus mācību notikumus, kuri ir nepieciešami, apgūstot katru sasniedzamo rezultātu – gan tad, ja runa ir par vienu atsevišķu sasniedzamo rezultātu vienas stundas ietvarā, gan kompleksu sasniedzamo rezultātu, kura apguvei nepieciešams ilgāks laiks un vairāku stundu kopums.

    Šis modelis ir veidots skolotāja mērķtiecīgi plānotām mācību situācijām, kur ir skaidrs sasniedzamais rezultāts.

    1. Pievērst uzmanību

    Mācīšanās var sākties tikai tad, ja skolēns ir pievērsis uzmanību tam, kas tajā brīdī notiek stundā / nodarbībā. Ja skolēns nav pievērsis uzmanību, tad viņš neiesaistīsies tālākajos mācību notikumos. Daļa skolēnu paši prot sevi motivēt un koncentrēt uzmanību, bet citai daļai skolotāja organizēta uzmanības pievēršana var būtiski palīdzēt mācīties vairāk ieinteresēti un motivēti. Uzmanības pievēršanas procesā ir svarīgi raisīt skolēnos zinātkāri. Dažkārt pietiek ar jautājumu, kas liek skolēnam aizdomāties par kādu ar stundas tematu saistītu jautājumu vai problēmu un prognozēt vai minēt iespējamos risinājumus.

    1. Komunicēt sasniedzamos rezultātus.

    Skaidri zināt stundas sasniedzamo rezultātu, pirmkārt, ir vērtīgi pašam skolotājam. Tas ir pirmais solis, lai skolotājs vispār varētu sākt plānot stundas gaitu. Cits jautājums ir, vai un kāpēc skolēniem būtu jāzina stundas sasniedzamais rezultāts. R. Gaņjē to pamato, skaidrojot, ka priekšstats par to, kas tieši stundā ir jāapgūst, palīdz skolēnam iedarbināt savus iekšējos kognitīvās kontroles mehānismus. Tie skolēnam palīdz saprast, kas stundā ir galvenais, kam ir jāpievērš īpaša uzmanība, kas ir noteikti jāizprot vai jāspēj izdarīt stundas gaitā. Ja skolēns nezina stundā sasniedzamo rezultātu, tad viņš darbojas pēc saviem ieskatiem un minējumiem par to, kas ir galvenais un kas ir jāapgūst, un tas var nesakrist ar skolotāja paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Skolotājs var vienkārši izstāstīt sasniedzamo rezultātu, lūgt skolēnam nolasīt to vai arī organizētā procesā dot iespēju skolēniem pašiem atklāt skolotāja plānoto stundas rezultātu, šādi ļaujot skolēniem gūt dziļāku izpratni par to, kas tieši tiek sagaidīts un kāpēc ir svarīgi to apgūt.

    1. Aktivizēt iepriekšējās zināšanas.

    Par katru jautājumu, ko skolā mācāmies, skolēniem jau ir priekšstats. Tas var būt pareizs, nepilnīgs vai maldīgs. Ir svarīgi, ka skolēni šīs iepriekšējās zināšanas atsauc atmiņā un jaunās zināšanas un prasmes savieto ar iepriekšējām, papildinot nepilnīgās un mainot maldīgās vietas. Iepriekšējo zināšanu izmantošana jaunā kontekstā vai jaunu problēmu risināšanā nav viegls uzdevums nevienā vecumā. Lai sagatavotu skolēnus jaunu zināšanu ievietošanai skolēnu esošajos priekšstatos vai mainītu eksistējošos priekšstatus, skolotājam ir jāpalīdz skolēnam atsaukt atmiņā tās zināšanas vai prasmes, kas šajā stundā var būt noderīgas, un it īpaši tās, kas ir obligāti nepieciešamas kā pamats, lai apgūtu jaunās zināšanas un prasmes.

    1. Piedāvāt jauno informāciju.

    Šis mācību notikums ir tas, ko parasti saprotam ar mācīšanos, – skolotājs piedāvā jauno informāciju vai dod iespēju skolēniem pašiem atrast un izzināt jauno informāciju, kas nepieciešama tālākās izpratnes veidošanai vai prasmju apguvei. Īstenojot šo mācību notikumu, ir svarīgi nodrošināt, ka šī informācija tiek piedāvāta skolēnam saprotamā veidā, t. i., sasaistot to ar iepriekš apgūto, dodot iespēju saprast, kas šajā informācijā ir galvenais, dodot informāciju pietiekami mazā vai skolēna uztverei atbilstošā apjomā. Šis ir brīdis mācību procesā, kad svarīgi arī dot skolēniem iespēju pašiem atklāt likumsakarības, izmantojot par pamatu rūpīgi izvēlētu piemēru bāzi, nonākt pie pašu vārdiem formulētām definīcijām, novērojot, salīdzinot un grupējot kopīgās un atšķirīgās pazīmes, saprast, kā rīkoties, sekojot jaunajiem noteikumiem vai ievērojot kādas procedūras, paturot prātā, ka skolēnam galvenais uzdevums šajā posmā ir iepazīties ar jaunā mācību satura būtību.

    1. Virzīt un atbalstīt mācīšanos.

    Šī mācību notikuma galvenais uzdevums ir palīdzēt skolēnam sagatavoties noguldīt informāciju ilgtermiņa atmiņā. Lai tas notiktu, skolēnam ir jāatrod šai informācijai vieta savā “informācijas glabāšanas sistēmā”. Daļa skolēnu to var veikt paši, ja viņiem piemīt augsti attīstītas pašvadītas mācīšanās prasmes, bet lielai daļa palīdzēs skolotāja vadīts process – mācīšanos virzošas metodes, ko skolotājs izmantos, lai iesaistītu un atbalstītu katru skolēnu.

    Šī mācību notikuma kontekstā skolotājs lems, vai dos iespēju skolēniem pašiem atklāt un konstruēt jaunās zināšanas, vai nodos šīs zināšanas skolēniem jau gatavā veidā. Pirmajā veidā skolēni gūs dziļāku izpratni un noglabās zināšanas ilgtermiņa atmiņā. Savukārt otrā veida priekšrocība ir krietni mazāks laika patēriņš informācijas nodošanai, kas gan negarantē to, ka skolēni informāciju uztvers un izpratīs. Izvēloties nodot informāciju skolēniem tiešā veidā, skolotājam jāparedz jautājumi vai uzdevumi, par kuriem skolēns domās, klausoties informāciju, un kas palīdzēs no tās izcelt svarīgāko, to strukturēt un citādi veicināt dziļāku izpratni par dzirdēto. Šis ir arī brīdis, kad ar skolēniem varam runāt par stratēģijām, ko izmantojam konkrētu mērķu sasniegšanai, – vai tās būtu vispārīgas lasīšanas, atcerēšanās, kritiskās domāšanas, mācīšanās stratēģijas vai kādas priekšmetam specifiskas stratēģijas, kuras skolēnam varētu būt lietderīgas izvirzīto rezultātu sasniegšanai.

    1. Dot iespēju lietot jauno informāciju.

    Šajā mācību notikumā skolēniem tiek dota iespēja pārliecināties par to, vai viņi mācās – virzās uz sasniedzamo rezultātu. Šī mācību notikuma kontekstā svarīgākais jautājums ir – kāds uzdevums skolēnam ir jāveic, lai noskaidrotu, kādā mērā viņš ir virzījies uz sasniedzamo rezultātu. Uzdevumam vai uzdevumiem ir jādod iespēja pārliecināties, vai un kādā mērā esmu sapratis vai spēju demonstrēt visas sasniedzamajā rezultātā izvirzītās zināšanas un prasmes. Būtiski paturēt prātā, ka šis joprojām ir mācīšanās posms, tāpēc pārbaudīta tiek skolēna virzība uz sasniedzamo rezultātu, un šajā posmā joprojām tiek pieļauts, ka skolēns kaut ko neizprot vai kļūdās, un tiek piedāvāts veids, kā nepilnīgās zināšanas vai prasmes pilnveidot. Šis mācību notikums iet rokrokā ar nākamo, kurā skolēns gūst noderīgu informāciju, kā uzlabot sniegumu.

    1. Sniegt atgriezenisko saiti.

    Informācija par to, kā skolēnam stundas gaitā sokas ar virzību uz mērķi, ir ļoti svarīga, lai skolēni konstatētu nepilnīgās vai kļūdainās zināšanas vai prasmes, kā arī apstiprinātu pareizās, lai varētu turpināt tās lietot. Būtiski – lai pilnveidotos, skolēniem atgriezeniskā saite ir nepieciešama mācīšanās procesā, nevis tikai gala rezultātā. Turklāt atgriezeniskā saite nozīmē ne tikai informāciju par to, vai izpildīts ir pareizi vai nepareizi, bet arī par to, ko darīt, lai virzītos tālāk. Tas, ka skolēns zina, ka kaut ko nav izdarījis pareizi, vēl automātiski nenozīmē, ka skolēns zina, ko darīt, lai to mainītu.

    Lielā klasē skolotājs pats ne vienmēr varēs nodrošināt atgriezenisko saiti katram skolēnam. Lai šo jautājumu risinātu, skolotājs var organizēt procesus, kuros skolēni gūst atgriezenisko saiti, izmantojot tehnoloģijas, citus skolēnus vai paši sevi. Lai atgriezeniskā saite būtu kvalitatīva un tiešām virzītu skolēnus uz labāku rezultātu, skolēniem pašiem savi un citu darbi jāizvērtē, ņemot vērā ļoti konkrētas norādes un kritērijus, kas tieši vērsti uz sasniedzamo rezultātu.

    1. Novērtēt sniegumu.

    Šī mācību notikuma mērķis ir konstatēt, kādā mērā katrs skolēns ir sasniedzis stundas rezultātus. Šī soļa īstenošanai nepietiek ar to, ka mēs skolēniem pajautājam viņu viedokli par to, vai viņi ir sasnieguši rezultātu. Skolotājam jādod iespēja skolēniem objektīvi konstatēt, vai viņi rezultātu ir sasnieguši. To var darīt, piemēram, ar uzdevumu, kura izpilde parāda, ka skolēns prot izdarīt tieši to, kas minēts stundas sasniedzamajā rezultātā. Tikai pēc tam, kad skolēni uzdevumu izpildījuši un noskaidrojuši, vai tas izdarīts pareizi, skolotājs var jautāt skolēniem, vai viņi sasnieguši stundas rezultātu, lūdzot savu atbildi balstīt tikko pildītā uzdevuma rezultātos. Šajā posmā notiek arī domāšana par mācīšanos. To var veicināt, skolēniem jautājot, ko un kā viņi darīja stundā un kā varētu to darīt labāk nākamreiz. Ar šiem jautājumiem varam aktualizēt produktīvākās uzvedības un sadarbības formas, situācijai piemērotākās mācīšanās stratēģijas u. c.

    1. Sekmēt pārnesi, vispārināšanu.

    Šajā brīdī jaunās zināšanas vai prasmes ir apgūtas. Aktualizējas jautājums, kā novērst aizmiršanu un kā stiprināt skolēna spēju piekļūt apgūtajām zināšanām vajadzīgā mirklī, kad būs nepieciešams tās izmantot reālās, praktiskās situācijās. Lai zināšanas nostiprinātos un tās praktiski lietotu, jānotiek vairākām lietām, turklāt tās var notikt ne tikai stundas beigās, bet vairāku iepriekš aplūkoto mācību notikumu ietvarā. Apgūtā atkārtošana stundas laikā un nākamajās stundās var būt noderīga prakse, un tas parādīsies kā daļa no “Dot iespēju lietot jaunā zināšanās” un “Sniegt atgriezenisko saiti” mācību notikumiem. Zināšanu pārnese uz citiem kontekstiem, sasaistot apgūto ar citiem mācību priekšmetiem vai dzīves situācijām, var palīdzēt skolēniem saprast, kuros brīžos savos atmiņas apcirkņos meklēt nule gūtās zināšanās vai prasmes. Tas var parādīties jau aktualizācijas daļā, kad pievēršam skolēna uzmanību un sasaistām šodien veicamo ar iepriekšējām zināšanām, kā arī kā dažādi piemēri un konteksti, ko dodam piektajā mācību notikumā “Virzīt un atbalstīt mācīšanos”. Skolēniem var palīdzēt arī iespēja lietot jauniegūtās zināšanas un prasmes jaunos kontekstos un situācijās. To var veicināt, dodot skolēniem uzdevumus, kuros zināšanas jālieto radošākās vai dzīvei pietuvinātākās situācijās.

    https://skola2030.lv/lv/jaunumi/blogs/devini-macibu-notikumi-efektivai-stundai

     

    Skolēnu lasītprasmes attīstīšana dažādos mācību priekšmetos

    geografija

     

    Vienotās skolas ietvaros laika periodā 03.06.2024-14.06.2024. tika īstenota vasaras nometne , kuras mērķis bija uzlabot latviešu valodas zināšanas, veicināt interesi par valsts valodas apguvi, kā arī motivēt skolēnus izmantot valsts valodu ikdienā, izmantojot gan radošās, gan izziņas aktivitātes
     
     

      

     

     

     


     


    Kā veicināt skolēnus apgūt izglītības programmu valsts valodā?

    (Padomi vecākiem)

    Kā veicināt skolēnus apgūt izglītības programmu valsts valodā?

    (Padomi skolotājiem)


     

    23.05.2025. Mūsu skolas pārstāvji Svetlana Uļska un Ņikita Vinokurovs Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā piedalījās forumā "Vienota skola - vienota valodā", kur dalījās pieredzē par paveikto, pārejot uz mācībām valsts valodā.

     


    20.01.2025 notika apmācības skolotājiem par mākslīgā intelekta ChatGPT izmantošanu mācību procesā.

    Nodarbību vada Valērija Frolovičeva. Paldies.

     

     

     

     

     

     

     

    Metodiskās padomes sastāvs

    2024./ 2025. mācību gads

    Metodiskās padomes vadītāja – direktores vietniece izglītības jomā Jeļena Ramute

    Mācību joma

    Koordinators

    Koordinatora palīgi

    Valodu

    Veronika Hodorenoka

    Gaļina Gļinka-Paševiča

    Ņina Demidova

    Sociālā un pilsoniskā

    Ņikita Vinokurovs

     

    Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā

    Natalja Daņilova

    Valērija Frolovičeva

    Dabaszinātņu

    Marianna Teže

     

    Matemātikas

    Zahars Siņevolnovs

     

    Tehnoloģiju

     

     

    Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes

    Liāna Hiršsone

     

    IT

    Aleksandrs Zeļukins

     

    Plašāka skolēna izglītības pieredze

    Tatjana Pahoļika

     

    Iekļaujošā izglītība

    Nataļja Novosada

     

    Sākumskolas

    Ludmila Slavinska

     

    Diāna Ļacka

     

    Mācīšanas konsultanti:

    Natalja Daņilova

    Zahars Siņevolnovs

    Mentori: 

    Jeļena Ramute

    Liāna Hiršsone

    Marianna Teže

     

    Subcategories

     ERASMUS+ sadarbība ar Rīgas 92. vidusskolu

    1.     Šogad Rīgas 92. vidusskola pirmo reizi piedalījās ERASMUS+ programmā, kas atbalsta izglītību, apmācības, jaunatnes un sporta jomu Eiropā, un saņēma finansējumu projektu veidošanai ar ārzemju skolām. ERASMUS+ programma sniegs gan skolēniem, gan skolotājiem milzīgu iespēju paplašināt redzesloku, iegūt pieredzi un attīstīties.

    ERASMUS+ERASMUS+

    Pateicoties programmai, Rīgas 92. vidusskolas 11.-12. klašu skolēni un skolotāji ne tikai pieņems ārzemju viesus, bet arī patstāvīgi dosies iepazīties ar citu valstu kultūrām. Kopā mēs veidosim projektu par tēmu “European stereotypes; minorities; motivation  as a key for sustainable Euromean mindset”.

    Projekts tiks īstenots 18 mēnešu laikā, proti, laika periodā no 01.09.22 līdz 01.01.24.

    Ieinteresētie skolēni laipni aicināti piedalīties, sazinoties ar projekta pārstāvjiem.

     

    Projekta vadītāja: Anžela Andervude; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

    Projekta vadītājas palīgs: Beata Golobokova; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

     

    Page 1 of 2

     

     

    facebook_page_plugin

    download

     Skolenu panakumi

     

    Kontakti

    RĪGAS 92.VIDUSSKOLA

    Ulbrokas ielā 3, Rīgā, LV–1021

     67247455

    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

    © 2018. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

    Meklēt